ari ni bursa nmpk cam berehat sebentar..penat ooii ari2 panjat...: )
interestingly, active counter drpd 3rd/penny amik peluang utk bullish...but slps semak TA nmpknya just a technical rebound...mksdnya masih ada ruang utk turun lagi...
5 kaunter (TOP 10 active) yg jd perhatian aku ari ni, Jumaat 3 Sept 2010...ikut rank active...KNM, JCY, UEMland, Timecom dan E&O...dan based on TA,
1. KNM - technical rebound...potensi downside masih ada
2. JCY - technical rebound...further downside possible ke target area
3. UEMLand - bullish continue..x tau psl pa...any news? kena check sbb sdkit ganjil...
4. TimeCom - technical rebound...menarik...
5. E&O - technical rebound..paling menarik...
TA wise, Timecom dan E&O nmpk cantik...tgk minggu depan lak...
Showing posts with label JCY. Show all posts
Showing posts with label JCY. Show all posts
Saturday, September 04, 2010
Thursday, September 02, 2010
JCY - more on JCY...
ni aku bru jer baca pagi nih...drpd famous blogger DALI...seems like sama jer opinion...sama cam aku wat post bout JCY smlm...but his views lebih padat...
The meat of the thing is...everybody risau psl poor performance JCY...klu tgh pegang JCY la ni, kena lagi risau...sbb this blogger DALI ada pengikut yg ramai...his call akn ada certain effect on JCY...sesapa yg trap kat harga tinggi must be having sleepless nights...
Dlm kata lain, shrinking revenue & profit (+EPS)...adalah key kpd kejatuhan JCY...klu niaga untung makin susut, susah la mau hidup...
baca sendiri ~> DALI's views on JCY
The meat of the thing is...everybody risau psl poor performance JCY...klu tgh pegang JCY la ni, kena lagi risau...sbb this blogger DALI ada pengikut yg ramai...his call akn ada certain effect on JCY...sesapa yg trap kat harga tinggi must be having sleepless nights...
Dlm kata lain, shrinking revenue & profit (+EPS)...adalah key kpd kejatuhan JCY...klu niaga untung makin susut, susah la mau hidup...
baca sendiri ~> DALI's views on JCY
Wednesday, September 01, 2010
JCY - terjun gaung...
sector computer appliances kena hit teruk...JCY x terkecuali...la ni free falling drpd peak 1.90 (April 2010)...spai la, ari tutup pd 0.895 (Ogos 2010)...
klu x salah aku..masa dekat2 nak spai puncak dlm April dulu, ada brokerbank (Taikor Bank aka CIMB???) bagi TP spai 2.50...mgkn sbb masa tu sector HDD mmg tgh hot...
reastically utk 3Q FY2009 yg baru berakhir utk JCY...nmpk ada penurunan prestasi yg ketara...
stock valuation:
andaian annualised EPS = 11.94 sen (2 sen utk 4Q FY2009)
minima 0.84
maksima 1.19
semua ni psl 'poor preformance'...TA wise, blum establish bottom...
klu x salah aku..masa dekat2 nak spai puncak dlm April dulu, ada brokerbank (Taikor Bank aka CIMB???) bagi TP spai 2.50...mgkn sbb masa tu sector HDD mmg tgh hot...
reastically utk 3Q FY2009 yg baru berakhir utk JCY...nmpk ada penurunan prestasi yg ketara...
stock valuation:
andaian annualised EPS = 11.94 sen (2 sen utk 4Q FY2009)
minima 0.84
maksima 1.19
semua ni psl 'poor preformance'...TA wise, blum establish bottom...
Subscribe to:
Posts (Atom)