report kuar ari ni utk 1Q 2010...
1. revenue susut skit...acceptable
2. profit..bertambah by 5 million
3. eps..better drpd 4Q 2009 by 1.92 sen...tp susut 0.41 sen QoQ...
Kfima perlu lagi 15.72 sen utk break even bbanding FY2009...which i think bergantung kpd next 2Q 2010 report kat hujung tahun 2010 nati...perlu catat 5 sen eps utk next 3 qtrs which is possible to achive...
TA wise...masih showing potensi utk drop skit...target area utk accumulation antara support 1.04 hingga 1.14...
declare dividen 5% (tax 25%)..exdate 29 Sept 2010...
Showing posts with label Kfima. Show all posts
Showing posts with label Kfima. Show all posts
Tuesday, August 31, 2010
Saturday, August 28, 2010
Kfima: report 1st qtr blum kuar, dah declare dividen 5%...
ex-date 29 september 2010...5% dividen minus 25% tax...translate into DPS 5 sen atau lbih tepat 3.75 sen seunit (after tax)...aka RM 37.5 utk 1 big lot...
but...nape declare dividen dulu sdgkan report utk 1qtr 2010 blum out lagi...hmmm...apa strategi management dok main nih? adakah to stop harga drpd terjun?...i mean, look at TA Kfima...early stage downtrend sgt obvious...
current price 1.17
ceiling 1.20
support 1.05
revised waiting area 1.05-1.14
EPS 22.32 (prev financial yr)
PE 5 (pd px 1.17)
stock valuation (PE10) RM2.23
all seems too well..unless 1st qtr report revenue, profit atau eps menurun...
but...nape declare dividen dulu sdgkan report utk 1qtr 2010 blum out lagi...hmmm...apa strategi management dok main nih? adakah to stop harga drpd terjun?...i mean, look at TA Kfima...early stage downtrend sgt obvious...
current price 1.17
ceiling 1.20
support 1.05
revised waiting area 1.05-1.14
EPS 22.32 (prev financial yr)
PE 5 (pd px 1.17)
stock valuation (PE10) RM2.23
all seems too well..unless 1st qtr report revenue, profit atau eps menurun...
Thursday, August 26, 2010
See you again Kfima...
selesai throw final batch Kfima kat 1.15...sgt sukar nak cari kaunter yg FA baik cam Kfima...with heavy heart kena let go...hopefully utk sementara...
aku wait kat bawah utk re-enter...area 1.10 ke bwh...support kat 1.03...
2 alasan utk dispose:
1. keadaan bursa menuju bearish..
2. TA Kfima menuju downtrend...wlupun FA x brubah...
aku wait kat bawah utk re-enter...area 1.10 ke bwh...support kat 1.03...
2 alasan utk dispose:
1. keadaan bursa menuju bearish..
2. TA Kfima menuju downtrend...wlupun FA x brubah...
Wednesday, August 25, 2010
Kfima...trailing stop 1.11
selling mode agak agresif di bursa la ni...majoriti share is falling..Kfima wlu pun FA baik kena tempias...trailing stop 1.11...
pagi open 1.16..la ni dah 1.13...aiyooo...
satu lesson yg pernah aku pelajari dulu....when traders are disposing shares...even good FA company pun akn kena...huhu...
pagi open 1.16..la ni dah 1.13...aiyooo...
satu lesson yg pernah aku pelajari dulu....when traders are disposing shares...even good FA company pun akn kena...huhu...
Subscribe to:
Posts (Atom)